malvinaklubben

Archive for 21 februari, 2010|Daily archive page

Idag drömmer jag vackra drömmar och låter händerna leka med den mjuka ullen

In Glädje, Kreativitet, Levandet on februari 21, 2010 at 3:17 e m

Igår åkte Mina och jag med en god vän till Syfestivalen i Stockholm. Först tänkte vi; så litet det är! Sedan tänkte vi; hur ska vi hinna allt? Jag hör till dem som gillar mässor, att träffa hantverkare, gedigen slöjdtradition i mötet med återbruk och teknologisk utveckling. Jag är en sån som går igång på hemslöjd. Nu ska jag packa upp och inreda ateljén på nytt med garner, ull och idéer. Sedan kommer Jonas på Antikmässan med min nya möbel; ett lådfack med hopplöst grunda lådor som passar utmärkt i en skaparverkstad. Jonas har målat det vitt så det kommer passa mina övriga pysselskåp. I övrigt pågår städningen. Nya auktioner ska läggas ut på Tradera. Sedan vill jag på något vis få in ytterligare en stol där uppe på verandan. Har tänkt mig sitta där i vårsolen och sticka vilda fantasier.